Vad är ett personalekonomiskt nyckeltal?
Varför kan nyckeltal vara viktigt för en organisation?
Nästa frågor kommer handla om syften& orsaker till varför man använder nyckeltal. Vad innebär begreppet legitimering?
Vad innebär begreppet mobilisering?
Vad innebär begreppet lärande i förhållande till nyckeltal?
Vad innebär begreppet kontroll i relation till nyckeltal?
Vad innebär begreppet ''belöning'' i förhållande till nyckeltal?
Vad innebär begreppet ''rapportering'' i förhållande till nyckeltal?
Vad skulle två exempel på strukturnyckeltal kunna vara?
Vad skulle två exempel på försörjningsnyckeltal kunna vara?
Vad skulle två exempel på reaktionsnyckeltal kunna vara?
Vad innebär verksamhetsspecifika nyckeltal?
Vad kan strukturnyckeltal beskrivas som?
Vad kan försörjningsnyckeltal beskrivas som?
Vad kan reaktionsnyckeltal beskrivas som?
Vad kan verksamhetsnyckeltal beskrivas som?
När kan man använda index?
Vad innebär enkelhetsprincipen?
Vad skulle kunna beskrivas som ''problematiskt'' gällande användningen av nyckeltal?
Vad innebär rapportering?
Vad kännetecknar bra personalekonomisk rapportering?
Varför kan personalekonomisk rapportering vara viktigt att använda?
Vad finns det för typer av rapportering?
Vad innebär kommunikationsmodellen?
Vad är monetära nyckeltal?
Vad är icke-monetära nyckeltal?
Vad menas med att det kan finnas samvariationer mellan olika nyckeltal?
Vad finns det för risker med att inte använda personalekonomisk data inom en organisation?
Vad kan personalekonomiska beräkningar synliggöra inom en organisation?
Hur är kommunikationsmodellen utformad?
För att en mottagare ska kunna ta emot information från en sändare, vad kan vara viktigt för sändaren att tänka på?
Vilka tre begrepp kan vara viktigt att tänka på, när man vill förmedla ett budskap utifrån kommunikationsmodellen?
Vad kan det finnas för etiska perspektiv att ta i beaktning gällande rapportering & nyckeltal?
Vad kan vara viktigt att tänka på gällande ''Mottagaren'' utifrån kommunikationsmodellen, när ett budskap ska förmedlas?
Relationen mellan sändare, meddelande och mottagare skapar...?
Vems kapacitet verkar vara en central del i all kommunikation för att det ska framstå som en framgångsrik kommunikation?