0
0 / 14

Totalt 0 poäng

Du svarade rätt på 0/14 frågor.
I highscorelistan hamnade du på plats 0/X

Spara highscore

Ditt resultat har sparats!

Dela med någon du känner

Bonus message

  • principer som designern använder för att hjälpa deras tänkande när de utformar för användarupplevelsen.

  • en rad utvärderingar som involverar användaren

  • design av interaktiva produkter för att hjälpa människor kommunicera och interagera i sin vardag och yrkesliv

  • använd­arens intryck, förstå­else och reaktion på en produkt.

  • en metod att värdera olika aspekter av en interaktiv produkt och användarupplevelsen.

  • att involvera användare under utvecklingen.

  • Tydligt specificera mått och övriga krav som ställs på en produkt eller tjänst.

  • Undersöka en befintlig situation, inte till att föreställa sig nya produkter.

  • en modell som används vid utveckling av tex. en produkt

  • en tänkt utveckling av en händelsekedja som sträcker sig en längre bit in i framtiden

  • en avancerad beskrivning av hur ett system är organiserat och fungerar

  • utvärdera människor i deras naturliga miljöer

  • En utvärderingsmetod där man tillämpar kunskap hos typiska användare – ofta med vägledning av heuristik – för att identi

  • När man uppdagar problem under användartestning, åtgärdar man dem och sedan utför man fler tester och observationer för